Ana içeriğe atla

Erbain 14/40 B Matematik şart 😉

Eskiden düzenli gazete alırdım. Sabahları işe giderken takip ettiğim köşe yazarlarını okumak hem keyifli hem öğretici olurdu. Gündemi takip etmek için bir internet sitesini, mesela mücerret.com'u okusam diyorum ama henüz bu konuda pek bir aşama kaydedemedim.

Güncelin dışında da değişik bölümler var. Atölye başlığındaki bir kaç yazı okudum. Senaryo bir matematik ürünüdür diyen Deli Yürek dizisinin senaristi Baykut Badem, senaryo yazarken ana kahramanın hikayeden nasıl çıkartılacağını önceden belirlemelisin diyor ve bunu ne vesile ile öğrendiğini anlatıyor.

Baykut Badem kim derseniz, ismen ben de kendisini tanımıyordum ama simasını Ekmek Teknesi'nden hatırladım. Hem oyuncu hem senarist. Deli Yürek dizisini seyretmedim, konusunu da bilmiyorum. Anlatmak istediğim başka bir şey. Bunlar Osman Sınav ve Ömer Lütfi Mete önderliğinde bir yıl çalışıp otuz dokuz bölüm tretman on üç bölüm senaryo yazıp çekime başlıyorlar. Yedinci bölümde Osman Sınav hepsini çağırıyor ve elindeki mermiyi masaya koyuyor. 

Baykut Badem devamını şöyle anlatıyor: Yanlış bir şey yapıyoruz sandık. "Kızı öldürüyorsunuz, Feraye'yi "dedi. Deli yüreğin ilk başrolü Feraye'ydi. Yusuf Miroğlu'nun sevgilisiydi. "Nasıl olur" dedik. Osman hoca, "gelmiyor sete" dedi. Elimizde otuz dokuz bölüm tretman vardı ama Osman hoca "öldürün" dedi. Ajansa gittim, otuz dokuz bölüm tretmanı alıp ağlayarak çöpe attım. O gün bana ders oldu. Kahramanı, ana kahramanlardan biriyse, hikayeden nasıl çıkacağını yaz. Önceden onu bil.
 
Ortada yanlış bir şey yoktur ama tüm bileşenleri kontrol etmek de mümkün değildir. Yola devam etmek için yedekte bir b planının olmalı. Hikâyeden çıkış önemli ve matematik bilmek şart. 😉


Erbain 14/40

Yorumlar