Ana içeriğe atla

Kur'an-ı Kerim'e dair izler

Kur'an-ı Kerim'e dair izler

Birinci sahne; çocukluğumdan bugüne yankılanan bir ses. Bol pencereli aydınlık bir evde uzun bir yaz günü mukabele okuyan genç bir kız. Tekrar edildikçe çocuk zihnime yerleşen, okunuşu hoşuma gittiği için anlamını bilmeden dilime dolanan, kitaptan hatırımda kalan ilk ayet. Fe bi eyyi alaaai rabbiküma tükezziban. 


İkinci sahne; bize elif cüzü öğreten, kendisi de yeni dönüş yapmış hocanın Kur'an'a geçince ilk olarak okuttuğu ve mealini de anlattığı ayetten aklımda kalan kısım; "min celabibihinne". On bir yaşımdayım, ilkokulun bittiği yazdayım ve tekerleme gibi dilimde; min celabibihinne.


Üçüncü sahne; büyümüşüm, aradan yıllar geçivermis birbiri ardı sıra. Kendim olunca hep tökezleyip yolda kalıyorum. Sabit bir okuma düzenim olsun diye dergahtan bir cüz alıyorum.  İki tür cüz var, biri kayan diğeri sabit. Kayan cüzde her hafta bir sonraki cüzü okursunuz. Sabit olanda hep aynı cüzü. Bir süre kayan cüz okudum ama sonra zor geldi sabite geçtim ve nasibime 12 düştü. Zihnimi susturamadığım, içimden hep kendimle konuşup durduğum zamanlar. Okuyorum ama hiç farkında değilim ne okuduğumun. Gözüm ve dilim orada ben yokum. Sonra bir gün. Yine böyle hiç düşünmeden okuduğum bir gün, metinden iki kelime son sürat giden beni durduruyor. "Hubb ve cubb". Sure adına bakıyorum  Yusuf yazıyor. Ahsen-ül Kasas. Bu iki kelimeyi nereden hatırladığımı düşünüyorum ve karşıma Sibel Eraslan çıkıyor. Kadın Oradaydı adlı kitapta Züleyha'yı yazdığı bölümü, Nazan Bekiroğlu'nun Yusuf ile Züleyha adlı kitabından hemen sonra okumuş ve tarz olarak farklı oldukları halde onunla mukayese edip çok da sevmemiştim ama "hubb ve cubb"u  zihnimdeki ilahi kelimelerin arasına dahil edivermiş bile.

Bunlardan başka Kur'an-ı Kerim okurken bir çok kelimenin eski bir dost gibi bana göz kırpması çok hoşuma gidiyor ve bu keyfi büyük oranda imam hatipli olmaya borçluyum. 


Fatma Bayram hocanın yeni kitabı çıkmış. En Güzel Kıssa. Son görseldeki kitapları başka bir gün ayrıntılı yazarım inşallah. Nasıl olsa gün çok 😉😎 Erbain 9/40

Yorumlar