Ana içeriğe atla

Bayram sorunları

Bir kurban bayramı sorunsalı olarak kıyma çektirmek... 😎


Sabah erkenden atladım Düldül'e. Niyetim hemen bir alt sokaktaki yani en yakındaki kasaba gitmekti. O da ne kapıda bir kuyruk. Bastım pedala bir sonrakine gittim. Oradaki kuyruk da çoktan dükkanın önünden Amiral'e doğru kıvrılmış Sakarya misali. Altındeğer, Bilgiçler, Bizim Kasap derken bütün çarşıyı beş dakkada turlayıp rotayı Elit Taksi durağı sokağına çevirdim. 

Çok gezen mi bilir çok okuyan mı? Çok okuyan bazı şeyleri iyi biliyor olabilir ama günceli kaçırmak istemeyen gezme kısmını da ihmal etmemeli. Bayram öncesi bir flanör 😎🚴 olarak şehrimde 😉 dolaşırken ara sokakların birinde ufacık bir şarküterinin camında bayramda kıyma çekilir yazısını gördüğümü hatırladım. İçeri girdim sadece bir kişi vardı ve hemen sıra bana geldi. 

Dönüşte bütün kasapların önünden tekrar geçtim. "Durun kalabalıklar bu cadde çıkmaz sokak, haykırsam kollarımı bir makas gibi açarak" diyesim geldi. Herkes kendi çıkmaz sokağında kutsal görev sırasını beklemeye devam ediyordu, elleşmedim. Dünyanın en akıllı insanı modunda velespitimle yola revan olup eve döndüm 🚴

Son bir kaç yıldır bu kıyma işine veda etmiştim ben. Becerikli ve hamarat ev kadını modundan iyice çıkmışım. Haydi baklavasız olur da kıymasız kurban mı olur Allah aşkına.

Millet çocukluk deyince ekmeğe sürülen salçadan falan bahseder, bana sorulsa ekmek arasına konan soğanlı kıymalı yemek harcından bahsederim. Soğanın ölüp kıymanın suyunu saldığı anda salça konmadan hemen önce iki kaşık harcı taze ekmeğin arasına koyup yemek gibisi yoktur.

Kıymaları çektirdiniz mi? 😉😎

Erbain 34/40

Yorumlar