Ana içeriğe atla

Kediler

Kediler paralel evrenden gelmiş olabilir mi?


Ben eskiden kediden korkardım bir kedi kazara bana doğru yürüse çığlığı başardım. Şimdi sadece havlayarak bana doğru gelen bir köpek olursa çığlık atıyorum. Az buz değil mahalleyi inletecek bir çığlık ve gözlerimi kapatıyorum. Bunlar istemsizce oluyor. ilkel ve içgüdüsel bir savunma sistemi herhalde. Gözümü kapatıyorum tehlikeyi görmemek için, bağırıyorum hayvanı savuşturmak için. Korksun ve benden kaçsın diye galiba. 

Necdet Şen 2001 yılında çıkan Nereye adlı kitabında İstanbul'dan Hindistan'a gidişini anlatır. Gezdiği yerlerden aktardığı bölümlerde kuyruklu melek diye bir şey tarifler. Ben konuya o kadar uzağım ki okuyorum ama bahsedilen şeyin bir kedi olduğunu çok sonra anladım. O kitapla beraber düşünce planında sadece düşünce planında kediye biraz yakından bakmaya başladım. 


Çok zaman sonra abimin dükkanına bir kedi geldi. Bakışı hiç diğer kedilere benzemiyordu. Oğlum bile sokakta gördüğü kedileri bu minnoş gibi bakıyor bu bakmıyor diye ayırt etmeye başladı. Artık kediye dokunmanın tadını almıştım ama yine de bir mesafe vardı. Sonra bir gün annesi olmayan bir kaç günlük iki kediyi denk geldim ve sanırım bu tam anlamıyla dönüm noktası oldu. Biberonla beslemek, tuvalete alıştırmak, banyo yaptırmak falan derken çocuğum olmuş da onlara bakıyormuş gibi oldum. İki kedi altı ay bizde kaldılar. İlk zamanlar evde kalmayacak kadar küçük oldukları için bisikletin sepetinde benimle beraber işe gidip geldiler. Tam da o ara Ziya Selçuk her okula bir hayvan sahiplendirmekten bahsediyordu. Teneffüslerde çocuklar kedileri sevmek için hemen benim odaya doluşurdu. 


Yavru kedilerin tüyleri dökülmüyor. Beş altı aylık olunca tüy dökmeye başlıyorlar. Büyüdükçe evi talan etmeye başladıklar ve doğal hallerine müdahale etmek de istemediğimizden içimiz kan ağlayarak kedilerimizi ormanda kendi başına yaşayan bir tanıdığımıza verdik. Ayrılmak çok zor oldu ama böylesi hem onlar için hem bizim için daha iyiydi. 


Artık evde kedi yok. Sokaktaki tüm kediler bizim. Kediler de çeşit çeşit ve bazıları gerçekten çok akıllı. Gözleri minnoş gibi bakıyor. Kedi ile bir temasınız olmadıysa hiç işe kedilerin gözlerine bakmakla başlayabilirsiniz.

İlk fotoğraftaki kedinin adı Boncuk Ayşe. Apartman otomatiğine basınca yani o sesi duyduğu an kapıyı açıp ikinci kata geliyor. Diğer fotoğraflar kısa süreli bizim eve misafir olan kediler. En sondakiler ise Hürrem ile Karakız.

Yorumlar