Ana içeriğe atla

Al senin olsun!

Al senin olsun bütün odalar Virginia 
(🎶🎶😀😎 - Orhan Gencebay


İyi ki yaz geldi ve balkonda oturabiliyoruz. Yağmur başladı. Hava bugün biraz sıkıntılı. Yarın sınav var. LGS'ye girecek minnakların ve ebeveynlerin gergin bekleyişi havaya sirayet etti galiba. Bizde ne gerginlik, ne bekleyiş, ne hazırlık var, Allah için. 

Hayatımda bir kere ALES'e girdim. Pek de çalıştım diyemem. Sınavdan bir kaç gün önce İnfinity seyretmiştim. Soru olarak ne çıksa beğenirsiniz, Ramanujan sayısı. Konuyu pek bilmesem de soruyu film nedeniyle doğru cevaplamıştım. Hayatta bazen böyle şeyler oluyor. Öğrenme her yerde.
Dün sinemaya gittik bizim delikanlı ile. Anne sen bu filmde napcan dedi. Ne güzel manzaralı filmmiş halbuki. Hiç sıkılmadım. Napoli, Los Angeles, Roma - Vatikan, Brezilya, Antartika derken aradaki vurdulu kırdılı sahneleri saymazsak bir sürü şehir gördük oturduğumuz yerde 🥴 Gerçi altyazılı olsa daha iyiydi ama napalım. Yarınki sınavda "Hızlı ve Öfkeli"den bir soru bekliyorum 🤭.

Semih Kaplanoğlu'nun  Yusuf'un Rüyası adlı kitabında anlattığı buna benzer bir hikayesi var. Güzel Sanatlar'da sınava giriyor, toplam 2500 kişiler ve 10 kişi alınacak. Elene elene en son 30 kişiye düşüyor sayı ve mülakata giriyorlar. Mülakat gayet iyi geçiyor ve tam kalkacağı sırada hoca, meşhur bir solak gitarist var ismini biliyor musun diye soruyor.  Semih Kaplanoğlu yıllardır Milliyet Sanat okumanın faydasını orada gördüm ve soruyu tek bilen kişi olarak okula girdim diyor.


Hikaye biraz benzer ama sonuç benzer değil çünkü ben Ramanujan sayısı ile bir yere giremedim🤭. Zaten çok üstüne düşmemiştim o ayrı bir konu ama sebeplere sıkıca sarılıp elimizden gelen her şeyi yapmış olsak bile sonuçlar her zaman istediğimiz gibi olmaz. Bu noktaya gelince zor da olsa olanda hayır vardır diyebilmek gerek. 

LGS'ye girecek tüm evlatlara peşinden koşacakları güzel rüyalar diliyorum.

Yorumlar