Ana içeriğe atla

Arpacı mı kukumav mı?

Bir yaşıma daha girdim. Yok yok, bugün doğum günüm değil. Yıllardır arpacık kumrusu diye bildiğim şeyin arpacı kumrusu olduğunu öğrendim az önce. Erbain 25 henüz ortada yok ve arpacık kumrusu gibi düşünüyorum dedim. Bazı günler yaşamaktan yazmaya vakit kalmıyor. Ya işlerin çokluğundan sıra gelmiyor ya da beklenmedik şeyler oluyor ve insana bir kal geliyor. 


Bir de kukumav kuşu gibi düşünmek var. Arpacı mıyız kukumav mı? 

Arpacı derin derin ne yapacağını bilemeden, çaresizlik içinde düşünüp durmak anlamında kullanılırmış. İki deyimde de eylem aynı aslında ama kukumav gibi düşünmenin farkı ne bilin bakalım. Üzüntü. Kukumav'da üzüntü var. Hem onunla başa çıkacak, gönlünü ferahlatacak hem de bu üzüntüye rağmen bir çıkış yolu bulacak. 

Dili incelikli bir şekilde kullanabilmek büyük bir yetkinlik. Peygamber efendimiz cevâmiu’l-kelimdi. Yani konuştuğunda az sözle çok mana ortaya koyardı. Bazen konuşmalar o kadar uzuyor ki. Aynı şeyleri havanda su döver gibi anlatıp duruyoruz. Yoksa temcid pilavı gibi ısıtıp duruyoruz mu demeliydim?  Rabbim sözümüzü anlaşılır ve tesirli kılsın.
Sözlük okumak tavsiye edilen bir şey ama hiç yapmıyorum. Bari deyimler sözlüğü okuyayım dedim bu vesile ile. Taa ilkokuldan kalma bir deyimler sözlüğüm var sanıyordum, aradım aradım bulamadım. Meğer yazarlar sözlüğüm varmış. Şaşırdık mı 😅😀😎🙈

Erbain 25/40 Yine kabz, hep havalar yüzünden 😉

Yorumlar