Ana içeriğe atla

Rahmet yolları kesti :)

Süt kaynadı, kapadım. Jersey inek sütü acayip yağlı oluyor. Kalın bir kaymak tabakası var üstte. Süt hazır sıcakken hemen biraz sütlaç yapayım soğuk soğuk yeriz, dedim. 

Karadeniz'de pirinci direk süte koyup ağır ateşte yavaş yavaş pişiriyorlarmış. Biz şehirde her şeyin kolayına kaçıyoruz. Çakma sütlaç. Pirinci suyla haşladım. Sütü bardakla ölçüyorum, sıcak diye üstten üstten aldım bir kaç bardak. Kepçeyi dibe daldırınca arazi birden değişti. Eyvah sanırım süt kesilmiş.

Eee nolcek şimdi? Bilmiyorum. Yeni bir keşif yapmanın tam sırası. Aa biz onu zaten biliyoruz, aaa asıl ondan şu yapılır falan demeyin. Biz bilmiyoruz işte deneyeceğiz. İçine bilmem ne kat süz, lor olsun, kalan sudan hamur mayala falan da demeyin yapamam. Lorlu pasta yeniyorsa sütlaç da yenir diyerek yola emin adımlarla devam ediyorum. Kattım sütü haşlanmış pirince. Biraz kaynadı. Şekeri ekledim. Maliyet giderek artıyordu 🤪🥴 Ne maliyetiydi o, ondan işte. Vanilya ve son olarak az bir şey nişastayı suda çözdürüp koydum içine. Galiba nişasta arazideki değişikliğe uyandı. Her zamanki görevini yapmıyor bir türlü, ilginç. Bir kaşık daha koydum, bir taşım kaynatım kapadım. Du bakali nolecek?

Ben bir tip 7 olarak tam da bu moddayim. Dur bakalım ne olacak? Allah Allah ne olacak sandın ki? Evdeki küçük bey, tipini henüz bilemediğim, görür görmez bir tuhaflık olduğunu sezecek. Bu her zamankinden değil içinde başka bir şey var deyip yemeyi reddecek. Diğer kişi yani hassas, narin, gelgitli aile ferdi, hep kendine has bir derdi olup onunla meşgul olduğundan önünde duran asıl derdi fark etmeyip yiyecek. Sonra akşam, gamlı baykuş olmaktan mütevellit zaten hep teyakkuzda olan midesi es o es (sos) verecek ve malum soruyu soracak. Sütlacın içinde farklı bir şey mi vardı?Ben önce far tutulmuş tavşan gibi kıpraşmadan bir durup sonra anlatmaya başlayacağım. Şöyle oldu da böyle yaptım da. Aferin bekliyorum bir yandan bu arada, aferin maliyeti kurtarmışsın, gerçi bizi telef ettin ama zararı yok. Hâlâ konusuyorum, ama bu da güzel, yeniyor yani. Değişik ama iyi yani. Bu sefer de böyle olsun napalım yani. Anlamadım süt kesilmiş yani. Hay benim bilmem ne maliyetim. Bir de bulaşık çıktı üstüne gördün mü?


Bu yazıyı dün akşam yazdım. Gecenin ilerleyen saatlerinde sütlacı yiyip yazıyı yarın paylaşacağım inşallah. Haydi hayırlısı. Bir de yoğurt mayaladım kalan süt ile. Benim elim değil Fatma anamızın eli 🙈dedim. Bunları yaparken çok eğleniyorum ama devamı çok eğlenceli olmuyor. Artık yoğurttan da cacık yaparım. Bu hafta işyerinde yiyeceğim şeyler belli oldu. Sütlaç cacık, sütlaç cacık (video cacık )

Yorumlar