Ana içeriğe atla

İnisiyatif

Bu sabah erken kalktım çok şükür. Her zamanki kararsızlığımla sağa mı gitsem sola mı diye yol ayrımında azıcık durup Ereğli uzak oraya geniş zamanda gitmek lazım deyip döndüm sola. Simit aldım ve yorulunca oturur bir çay içer kitap okurum dedim. 


Artık her yere elinizdeki simitle oturamıyorsunuz malum. @kuduskiraathanesi gibi ne olursan ol gel diyen yer sayısı az. Zaten bangır bangır müzik çaldıkları için gitmiyorum diğerlerine. 

Aklımda balıkçı barınağında mola vermek vardı ama sanırım bayram nedeniyle açık değildi. İz kafeye kadar gittim orası da kapalıydı. Yolda siyahi bir çift gördüm merhaba dedim adam salamun aleykum dedi dönüşte tekrar görürsem durup konuşmaya niyet ettim. İngilizcem çok iyidir. Şöyle bir cümle kurayım dedim where are you from and fe eyne tezhebuun :)


İnat ettim deniz gören bir yerde oturacağım simitimle. Son durak Öğretmenevi çay bahçesi. İnşallah çay vardır, seslendim görevliye yokmuş. Biraz dinleneyim dedim iki dakika sonra adam yanıma geldi çay yok dedi. Anladım söylediniz zaten dedim, öyle bakıyor kalkmamı mi istiyorsunuz dedim, yani der gibi bir vücut dili. Fesupanallah sabah sabah. Kapıda sıra falan olsa anlayacağım, bomboş hiç kimse yok. Belki iki saat oturacağım on bardak çay içeceğim ya da beş dakika sonra kalkacağım. 


Nadir Paksoy habire inisiyatif kullanmak diye bir kavramdan bahsederdi. O yokken bir şey olur gelince kendisine anlatırdım beni takdir eder,  yüreklendirir ve bunu herkesin yapmadığını söylerdi. Gerçekten insanlar inisiyatif kullanmayı bilmiyor ya da hiç kafalarını yormak istemiyorlar. Çünkü inisiyatif kullanmak aynı zamanda sorumluluk almak demektir. Ekstra bir durum vardır ve sizin bir karar vermeniz ve bu karar sonrasında ortaya çıkacak olası gelişmeleri de kontrol edebilir olmanız gerekir.  Elbette kurallar önemlidir. Önüne gelen zırt pırt inisiyatif kullanırsa müessesede kaos çıkar ama hiç kimse inisiyatif kullanmıyorsa o zaman da kurum ölü bir hâle gelir. 


Daha önce de bir lokantada benzer bir durum yaşamış ve buraya yazmıştım. Geri dönüş üslupları daha da kötüydü bence. İşverenin aynı zamanda işçisini eğitmesi gerekir ama kendisi bile inisiyatif kullanmıyorsa çalışandan beklemek de manasız oluyor.
36/40

Yorumlar