Ana içeriğe atla

Rıhle-24

Hımmm konuşurken susacak, susarken konuşacağız. Bu durumda yazarken kendimizi beğenmeye başladıysak yazmayacağız demek oluyor sanırım. Son bir tanecik yazsam olur mu 😉🥴
Umreden önce de bir süredir burada bir şeyler yazıyorum. Bana iyi geldiğini düşünüyorum. Az da olsa okuyan ve beğenen de var. Ben de beğeniyorum. Artık herkes kitap yazıyor. Benim öyle bir isteğim ve kitaba konu olacak yazı alanım da yok. Yoktu yani. Ravza'ya veda ederken yazdığım bir kaç yazıdan gaz alarak içime acayip bir his doğdu. Nurullah Genç'ten Yağmur adlı naatı yazmaya nasıl başladığını dinlemiş miydiniz?

Naat yazmadan şair olunmayacağı bilgisini kafasında yıllarca dolaştırmış. Sonra birden bir yolculuk dönüşü otobüste aklına iki mısra geliyor ve hemen biletin arkasına not alıyor, içinde müthiş bir sevinç. Gömlek cebine koyduğu bileti ara ara yokluyor eliyle ve Allah'ım ben bir şey yazmaya başladım diyor. Yılların birikimin sonunda taşmaya başladığı o an. Devamında eve kapanıp, yemeden içmeden kesilip, arkadaş sohbetlerinden uzak durup bitiriyor Yağmur'u. Hatta arkadaşları onu hasta oldu sanıp psikiyatriste götürmeye kalkıyor falan. Kendisinden dinleyin lütfen, çok tatlı anlatıyor.

Ravza'ya veda ederken bana da böyle bir hal geldi. İki göz iki çeşme ağlayarak ses kaydı aldım kendime. Acaba en baştan taaa 2000'lerden başlayıp kutsal topraklara gelme hikayemi yazabilir miyim dedim. Sadaka verdim bu niyet için. Piyasada çok eser vardır kesin ama benimki de farklı bir soluk olur dedim. Herkes kendi gözünden gördüğünü yazacak dedim. Çok sardı beni bu fikir. Ravza'dan hem üzüntü hem sevinç ile ayrıldım.

Mekke'ye gelir gelmez de bu fikirden vazgeçtim :))) kalabalığın, hiçliğin, yokluğun, yorgunluğun içinde kaybolunca sen kimsin otur oturduğun yerde dedim. 

Şimdi şu yukarıdaki görsel de bana bir ikaz gibi geldi ama belli mi olur, 23 yıl sonra kabul edilen randevu gibi belki bu niyetin de ortaya çıkacağı zamanlar gelecektir.
Sedat Anar Kocaeli'ye geldi diye ayağımda Kabe'nin tozu ile kalktım konsere gittim. 

Yarın da kısmetse işe başlayacağım. Dünya beni çağırıyor. Ütüler, çamaşırlar, yapılacak işler. Bir de geldiğimden beri ayaklarım ısınmadı bir türlü. Biraz kafamı toparlayıp buradaki yazıları bloğa aktarmak ve orada bir süre daha konuya dair bir şeyler yazmak niyetindeyim inşallah.


Yorumlar