Ana içeriğe atla

Rıhle-15

Yarın Medine'den ayrılıyoruz. Ayşe Sevim yazmıştı sanırım insan sanki kendi köyünde gibi gece yarısı bile rahat rahat dolaşıyor buralarda ve hemen bir iki günde ne nerede öğreniveriyor.


Gelmeden önce asla gruptan ayrılmam diyen ben🤭 ilk gün biraz ürkerek sonrasında ise Karamürsel'de gezer gibi dolaşmaya başladım. \n\nBugün biraz halka hizmet edeyim dedim. Ne yapabilirim diye baktım ve sevap point😉 için bir iki iş buldum.

İnsanlar genelde yeşil kubbenin olduğu tarafta bir hatıra fotoğrafı çekiliyor. Fotoğraf en sevdiğim iş. Birbirlerini tek tek çekerken ben olaya dahil olup el işareti ile mevzuyu hallediyorum. Böyle bir kaç aile çektim. Bir Endonezya'lı çiftle çat pat konuşmaya çalıştık, güzel oldu. 


Sonra mescidin önünde asılı tabureler var ondan bir tane alıp yol üstünde bir yere oturuyorsun 😉 İki dakka geçmeden kesin çok yorulmuş ve  oturacak yer arayan biri geliyor zaten. Hemen tabureyi verip puanları topluyorsun. O yorulan kişi kesin susamış da oluyor. Bir de soğuk su getirdin mi tamamdır. Bu şekilde Lübnanlı iki teyze ile konuştum. 

Rehberimiz namazlarda selam verince yanınızdakilerle mutlaka selamlaşın demişti. Bir Amerikalı ve bolca Pakistanlı ile selamlaştim.

İkinci günün sabahında gözüme kestirdiğim birine selam verip elimi uzattım, yanağımdan öptü sevgi ile ben de onu öptüm ve ağlamaya başladım. Iraklıymış. 

Türkçe konuşanlardan kaçıyorum 🤪 Akşam biri yingeeee buraya gel diye bağırıyordu öndekilere. Hemen yer değiştirdim.\n\nİlk zaman niyeyse kıbleyi yeşil kubbenin olduğu taraf sandım. Farkında olmadan oraya dönmüşüm. Halbuki kıble orası değil. Efendimiz yan tarafta. Bugün kubbeye doğru bakarken Peygamber Efendimizin hasta olup mescide gidemediği son günlerinde, hane-i saadetin penceresinden namaz kılan ashabını izlediğini hatırladım da yüzüme bir tebessüm geliverdi. Görmek, bilgiyi insanın ruhuna işliyor resmen . 

Bizler onun "özlüyorum" dediği kardeşleriyiz. Yani  görmeden iman edenler. Geldik ve sanki perdeyi aralamış bize bakıyor. 

Esselamu aleyke Ya Resulullah, esselamu aleyke Ya Habiballah, esselamu aleyke Ya Seyyidel evveline vel ahirin bi rahmetike ya erhamerrahimin.

Yorumlar