Ana içeriğe atla

Rıhle-13

Bir gün Medine'ye geleceğim ve orada oturup yazı yazacağım hiç aklıma gelmemişti. Neyse ki aklımıza gelmeyenleri başımıza getiren bir Rabbimiz var :) 

Az önce henüz Kâbe'yi görmediğimi hatırladım, birden heyecan yaptım 🥰 Kim bilir orada neler olacak. Allahım senden sürprizli hayırlar diler ve beklenmedik şerlerden sana sığınırım.

Kâbe'yi görünce söylenecek dua mevzusu var bir de. Son günlerde buralardan bahsederken bir yerde konuşuldu ama unuttum. Başlarındaki hoca Kâbe'yi gördüklerinde şöyle dua etmelerini tavsiye etmiş. "Allahım döndüğüm de ettiğim her duayı kabul et" 🙄. Halbuki Hz. Ali'ye nisbet edilen bir söz vardır. Şöyle der; ben O'nun  Allah olduğunu her istediğimi vermemesinden öğrendim. Çok şükür ki bizim için en iyiyi, en doğruyu, en güzeli gözeten bir Rabbimiz var. 

Yemek yemeyi bıraktım. Kokular beni iyice zorlamaya başladı. Yemek salonunun en uç noktasına oturup varsa meyve ve lavaş yiyorum. Bir de salatalık. Salata değil. İlk gün salata ve yoğurt tam benlikti sonra içlerine hep bir şeyler eklendi. Domates ile marulun bile aroması değişik. Ben pek yemek ayırt eden biri değilimdir aslında, kendime şaşırıyorum. Akşam yemeği olarak bir tabak dolusu portakal ve bir dilim lavaş yedim. 

Buraya gelmeden önce bir kaç videoya denk gelmiştim. Umreden dönünce sakın şikayet etmeyin, sakın şöyle demeyin, sakın böyle yapmayın. Bunlar beni biraz gerdi. Sürekli bu şekilde yükleme yapmak benim gibi kişilerde kaygıyı arttırıp gereksiz endişeye yol açıyor sanırım. Gidince hiç fotoğraf çekmeyeceğim, buraya da hiç bir şey yazmayacağım demiştim kendi kendime ama emin beldeye ulaşıp rahatladığımda yazmak ve çekmek istedim.

Bu öncelikle bana iyi geldi. İlk defa evimden bu kadar uzaktayım. Bakıyorum insanlar dışarıda sigara içiyor, birbiri ile konuşuyor falan. Değişimin getirdiği endişeyi bir şekilde sağaltıyorlar yani. Ben de kendimi bu şekilde rehabilite ediyorum. 

Gelmeden önce Tabii'den Modern Doğu Masalları'nı izlemeye başladım. Güzel bir iş olmuş, beğendim.Bugün cuma sonrası Ravza'nın bahçesinden elimde zorla taşıdığım bir kutu hurma ile geçmeye çalışırken hem babamı, hem Peygamber Efendimizi hem dizide ortaya çıkan tuhaflıkları ve onların sonunda hep bir yere bağlanmasını düşündüm. Dedim bu işin sonu nereye bağlanacak acaba? 

Resulullah bu halimi görse tebessüm ederdi kesin.

 (@yenturaysee ile @sumeyye_barkn in sözlerini de kaybolmasın diye ekledim görsellere.)

Yorumlar