Ana içeriğe atla

Rıhle-21

Otel Gören Defterler Nuri Pakdil'in okumadığım ama adını sevdiğim kitap serisi. Bu da benim otel gören ilk defterim. 

Bir kaç günlük öğretmen evi tecrübesi haricinde otelde kalmışlığım falan yoktur. Kapıyı açtığımız kartı görevli hemen duvardaki bir minik kutuya koydu. Klimalar bir çalışıyor ki anlatamam. Hazır odada kimse yokken habire klimanın ayarıyla oynayıp duruyorum. O arada dur şu kartı alıp çantaya koyayım da dışarı çıkarken unutmayayım dedim ve aldım. Bir süre sonra klimanın çalışmadığını farkettim. Tüh dedim karıştıra karıştıra bozdum galiba 🤪🤭. 

Baktım koridorda bir görevli var çağırdım, el kol işareti ile anlatıyorum. Yaaa bir de şimdi oda arkadaşlarım gelecek nasıl diyeceğim klimayı bozdum 🥴 Çocuk biraz bakındıktan sonra kart kart demeye başladı, ben de bakıyorum saf saf. Meğer o kartın hep o kutuda durması gerekiyormuş. Çok güldüm bu işe. 

Yemekte onlar da gülsün diye arkadaşlara anlattım 😂🤭 kimse gülmedi. Türkiye'de de böyle dediler. Benim defterlerim daha otel görmediler ki ne bileyim. Yüzünü ilk kez mahremi olan eşine açan eski zaman kadınları gibiyim. Buraya gelen bir çok insanımız da böyle aslında. Ne otel biliyor ne tatil.

İçimde kitap okumaktan mütevellit hep bir yerlere gitme isteği var. Bir ara Fas'a gitmek istemiştim. Bosna, Kudüs, Endülüs, Makedonya, Arnavutluk, Avrupa ülkeleri falan. Geliri belirli bir aileyiz en nihayetinde. Zırt pırt bir seyahat edecek durumda değiliz ama öyle bir istek geldi içimize. Pasaport çıkartalım da dursun kenarda dedik. Kimlikleri değiştirirken pasaporta da başvurduk. 


Ben ara ara bakıyorum oraya kaça gidilir buraya kaça gidilir diye. Sonra madem parayı toparlayacaksın o zaman önce Hicaz'a gitmen lazım diyorum. Haydi elde avuçtakini toparladın gittin diyelim umreye, sonra bir de Hac çıkarsa ne yapacaksın diye düşünüp duruyordum ki bu vesile hasıl oldu. Sonuç itibariyle pasaporta ilk damga Hicaz ile vuruldu. 

Buraya geldikten sonra gayrı artık her yere gidebilirim 🙂 Zaten bütün dünya ile tanıştım. Barış Manço'nun hemşerim memleket nire sorusuna verdiği cevap gibi... Bu dünya benim memleket.

Yorumlar