Ana içeriğe atla

Rıhle-19

Burada o kadar çok yazılacak mevzu var ki anlatamam. Hem ibadet hem gözlem için çok az vaktim var. Tavaf halleri diye bir başlık açabilirim. Çok fazla korkularımız var. Mesela kaybolmak korkusu. Bu kaybolma mekanda kaybolma değil ama.  İnsan içinde kaybolma. 

Sayı kalabalıklaştıkça aynı mekanda olmana rağmen birbirini kaybediyorsun. Çoğunluk tavafı bununla mücadele ederek geçiriyor. Yani gruptan ayrı düşmemek, arkadaşının elini bırakmamak için uğraşan dolayısıyla sürekli bir eliyle önündekini itip yol açmaya çalışan insanlar var. 


Önce bireyselleşmeyi mi öğrenmeliyiz acaba? Tamam bir cemaat kavramı var ama tavafta cemaat yok. Kendi başına Allah'ı tespih ederek yapacağın şeyi birini elinden kaçırmamak için uğraşarak nasıl yapabilirsin ve niye koşuyoruz ne acelemiz var? İnsanın kendi ritmi ile hareket etmesi daha doğru değil mi? Her şeyi geride bırakarak gelmişken arkadaşının eline sıkı sıkıya yapışmak neden? Benim de birinin elini tutmaya mı alışmam 😉🤭 lazım yoksa? Boş vakitlerde yaşlı ninelerin ellerini tutuyorum, sayılır mı?

Zikirlerine dahil olduğum çekik gözlü adamlar ve kadınlar da bireysel tavaf yapmıyor ama çok itaatkâr ve dikkatliler, düzeni bozmuyorlar. Herkes bir kol mesafesinde birbirinin omuzuna dokunarak ve sesli dua ederek yollarına devam ediyor. Başlarındaki rehberler genelde çok genç. Siyah erkekler de düzenli. \n\nGrupları ayırt edecek kadar çok tecrübem yok. Şunun şurasında kaç gündür buradayım her konuda fikir beyan ediyorum. Bunlar sadece benim kişisel gözlemim ve içimde acayip bir yazma istediği var. 


Tavafta insanın hali nasıl olmalı bilmiyorum gerçekten, hiç bir şey okumadım bu konuda sadece bugün biraz düşündüm. Hint geldi aklıma. O, müşrik olduğu halde buralarda korkusuzca dimdik yürüyordu dedim. Çağrı filminden aklımda kalanlar. Ben niye korkayım ki? Elbette kabahatlerim ve kusurlarımla geldim, boynum bükük ama o başka bir şey. Müslümanın bir vakarı olmalı, dimdik ve emin durmalı değil mi? Bir de Kureyş suresi var aklımda. Kureyş’e verilen nimetler, güven ve refah. 


Fotoğraftaki kız Topuz'dan alınmış kuruyemişleri yiyor. Böyle şeyler beni çok heyecanlandırıyor. 🥰

Yorumlar