Ana içeriğe atla

Rıhle-23

Son gün, son namaz. Ben gelene kadar alt kat kapatılmış, say alanındayım. Aklıma Emine Şenlikoğlu geldi. Cennete gireyim de çöpçü olayım diyorlar cennette ne çöp var ne çöpçü diyordu ben gençken. İç avluya giremeyince cennetteki çöpçü mü oluyoruz acaba? Olsun burası da güzel. Fatma Bayram, herkes yap bozun en önemli parçası olmak istiyor. Tablonun içinden bize bakan kızın gözleri mesela. Ama bu tablonun tam olması için kenarda köşede kalmış ota da ihtiyaç var, demişti. 


Neyse namazı say alanında eda ettik. Bir işte yol açan olmak yani işi ilk başlatan olmak çok önemli. Hayra anahtar şerre kilit diye dua vardır bilirsiniz. Birisi bir yerde namaza duruyor, arkadan gelenler de onu görüp durunca orada hemen bir öbek oluşuyor. Bir bakıyorsun meğer yolu tıkamışsın. Herkes nerede durduğuna bakacak, ezbere iş yok. Yoksa işin sonu Yallah Haci'ya varıyor. Hayatınızda size Yallah Haci diyen biri varsa ona bir de bu gözle bakın 😉


Hocanın namazda ne okuduğunu anlamaya çalışıyorum. Aklın anlamaya ihtiyacı olduğu gibi bedenin de bunu duymaya ihtiyacı var. Başımız ağrıyınca beni oku deriz ya bazen. Farkında değiliz ama her yerimiz ağrıyor ve hoca bizi okudukça iyileşiyoruz. Beden kayıt tutuyor. 

Tavaf alanında fotoğraf çekmedim. Kâbe'yi ayan beyan çekmekten paylaşmaktan kaçındım. Okullarda derse girmeden telefonlar toplanıyor ya tavafta da toplansa ne iyi olur 🤪 Toplayın hocam şu telefonları. \n\nİlk gün gür bir sesle bağıran çekik gözlü umrecilerin sesleri kısılmış yorgunluktan. Rabbenaaaaa haseneteeeen diye bağırıyorlar yine ama cılız bir sesle. Artık herkes çok yorgun. Bunun sebebinin ilk başta görevler ve iklim nedeniyle olduğunu düşünüyordum ama artık çoğunlukla bunun zamanla ilgili olduğuna karar verdim. Vakit az olup herşeyi de yapmak isteyince meşakkat artıyor ister istemez.


Elimin kapıda, duvarda fotoğrafını çekmeyi seviyorum. Çıkarken Kâbe'nin dış duvarının kapısına elimi koyup şöyle bir baktım nasıl görünüyor diye. Arkamdan bunu fark eden iki Hintli kadın hemen aynısı yapıp bir de kapıyı şapur şupur öpmeye başladı 😂 Yok öyle değil ya huu dedim, elimle güzel demeye çalışıyorum bir yandan, güzel işte, o kadar. Ne diye her yeri öpüp duruyorsunuz 🤭

Yorumlar