Ana içeriğe atla

Rıhle-7

Bir yere ilk kez giderken insan biraz ürkek oluyor elbet. Sonra sonra yollar daha bir tanıdık, mekanlar daha bir güvenilir hâle geliyor. Olabilecek şeyleri aşağı yukarı biliyorsun. 

Orhan Veli'nin Gemliğe doğru denizi göreceksin, sakın şaşırma demesi gibi her köşesini bilecek kadar aşina oluyorsun gidilen yere.

O sokaktan geçtiğinde karşına bu çıkacak, mescidin şu köşesi dinlemek için daha elverişli, günün şu saatinde gitmek daha makbul, yemeği şurada yedik, bu esnafın tavrını beğendim vb. Bir yere dair böyle cümleler kurabilmek nasıl da güzel.

Umre toplantısında rehber mutlaka yanınıza güneş gözlüğü alın çünkü mermerler insanın gözünü alıyor dedi. Bu denizi göreceksin şaşırma diyen şairin sözü gibi geldi bana.

Bazıları namaz kılarken ille de omzunu size değdirmeye çalışacak yadırgamayın dedi. Tabi ki de yapmam diyorum içimden ama ne malum oradaki şeytanlar kocamaaannn deyorlar :)

Hacdan önce umreye gidebileceğim için sevinçliyim ve sonra ailemle birlikte de gidebilirim diye düşünüyorum. Çekirdek ailemin öncü birliği olarak yola çıkacağım. 


Akşam ablam aradı senden hurma isteyeceğim Hasbi'den alırsın dedi. Sanırsın Karamürsel pazarında bir tezgahtan elma al diyor. Medine'den hurma istiyor yaaaaa. Kardeşim yapmayın böyle şeyler. Aslında Hasbi'yi biliyorum ben de. Karamürsel'den oraya gitmiş hurma bahçesi olan ya da orada çalışan biri ama adamın nereli olduğunu bilmiyorum. Bizim tur rehberi de sizi Sivaslı bir abinin bahçesine götüreceğiz hurma alışverişi için dedi. Ablama anlattım oradan almak zorunda değilsin diyor. He canım, derim ki siz beni bu bahçede bekleyin ben taaa şordaki bahçeden alıp geleceğim. 

Hee bir de ne dediydi rehber, boynunuzdaki isimliği sakın çıkartmayın, o olduğu sürece nereye giderseniz gidin en fazla iki saat içinde sizi buluruz. Alt tarafı iki saat yani :) Bir de şey dedi bu güne kadar hiç bir yolcumu kaybetmedim diye gururlanıyordum, geçen Hac döneminde bir amca bizi mahvetti. Günde üç kere de kaybolur mu insan!!!! Günde üçe kadar hakkım var demek, iyi haydi bakalım.

Neyse bu işin şakası. Çok kalabalık olur, gruptan ayrı düşerim, benim yüzümden diğer insanlar beklemek zorunda kalır falan diye tedirginim. O nedenle her zaman kendi başına buyruk gezen ben hiç aykırı bir şey yapmamak niyetindeyim. Öyle başka bahçelerde gezip hurma satın almak bildiğin uzaya gitmek gibi bir şey şu an. 


Yorumlar