Ana içeriğe atla

Cami hatıraları

Yaş olmus 47, hayatımda ilk defa bir cuma namazına iştirak ettim dün Süleymaniye'de (ilk olmaklık ayıbını şimdilik bir kenara bırakalım). Şairin Süleymaniye'de bir bayram sabahı dediği gibi gönle dokunan bir cuma namazı olmasını isterdim ama ne hocanın okuyuşu ne de sohbeti gönlüme dokunmadı (belki benim gönlümde dokunacak yer yoktu, onu da koyalım diğer kenara).

Gezip dolaşırken vakt erişti ikindi oldu. Ezanı duyup cemaati kaçırmak olmaz diyerek biraz da gönülsüzce tekrar uyduk imama. O da ne bizim "cameyee yardım" diyen imam gitmiş başka biri gelmiş. Hele namazdan sonra bir aşır okumaya başladı, tut kendini tutabilirsen. Allahııımm, ben yine aynı ben ama gözyaşım sel olmuş. Hani müşrikler Kur'an -ı Kerim okunurken etkilenmemek için kulaklarını tıkarmış ya ve birbirlerine bir daha yapmayalım diye söz verdikleri halde kendilerine engel olamayıp gece gizlice gidip mescidin duvarına yapışırlarmış ya.. İşte öyle bir şey. Kayıtsız kalmak mümkün değil. Bildiğim de bir yer ama nereyi okuduğunu anlayamadım. Namazdan sonra imamın yanına gidip hem dua ve teşekkür ettim hem de nereyi okuduğunu sordum. - Cuma suresi, bugün cuma olduğu için dedi ve tebessümle ekledi öncesinde de "size içinizden öyle bir peygamber geldi ki o size karşı çok merhametlidir" ayeti. 

Meğer o merhametmiş beni saran... 

Andolsun, size içinizden, sizden öyle bir Peygamber gelmiştir ki bir sıkıntıya düşmeniz pek ağır gelir ona, pek düşkündür size, müminleri esirger, rahimdir (Tevbe 128).

Göklerdeki ve yerdeki her şey, mülkün sahibi, mukaddes, mutlak güç sahibi, hüküm ve hikmet sahibi olan Allah'ı tespih eder. O, ümmîlere, içlerinden, kendilerine âyetlerini okuyan, onları temizleyen, onlara kitabı ve hikmeti öğreten bir peygamber gönderendir. Halbuki onlar, bundan önce apaçık bir sapıklık içinde idiler. (Allah o peygamberi) onlardan henüz kendilerine katılmayan başkalarına da göndermiştir. O mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. İşte bu, Allah'ın lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah büyük lütuf sahibidir (Cuma 1-4). 25 Eylül 2021

Yorumlar