Ana içeriğe atla

Zihnin oyunları

 Alain de Button; nasıl okunduğunu bilmediğim için hangi ek ile devam edeceğime karar vermeye çalışıyorum şu an, yazıldığı gibi okuyayım en iyisi. Button'un Seyahat Sanatı kitabını yıllar yıllar önce okudum ve kitaptan aklımda kalan bir bölüm vardı. Resim yapmanın, resimle uğraşmanın gerekliliğinden bunun insana katacağı özelliklerden bahsediyordu, çok etkilenmiştim. O vakitler halamın kızına her hafta mektup yazardım. Uzun uzun bu bölümden bahsetmiş hatta yeni aldığım ayakkabının resmini çizmiştim. Bir şeyi resmetmeye çalışmak kendiliğinden insana derinlikli bir bakış kazandırıyor. Çizdiğimiz şey her ne ise göz ve zihin ondaki ayrıntıları farketmeye başlıyor. Evet tabi ki sonunda meşhur bir ressam olmamız değildir beklenen. Olması gereken kişinin hayatına kendi çapında bir değer katması, Fatma Bayram hocanın sayı doğrusu üzerinden anlattığı şekliyle kendini yola çıktığı yerden hep biraz daha ileriye taşımasıdır.  Konuya dair daha bir sürü şey söylenebilir ama anlatmak istediğim bu değil. Kitabı ödünç alıp okumuştum. Yıllar sonra kitaba bir kafede rastladım ve eski bir dosta kavuşmuş olmanın heyecanı ile hemen sayfaları karıştırıp ilgili bölümü bulmaya çalıştım. Bir süre uğraşıp tam pes edecekken üzerine saatlerce konuşabileceğim bölümün aslında sadece bir paragraftan ibaret olduğunu şaşkınlıkla gördüm. 

Yorumlar