Ana içeriğe atla

Ayırt edebilen akıl

Yıllar önce bir tanıdıkla sohbet ediyordum. Aile büyüklerinin yaptığı bazı şeyleri eleştirmiş ve ben o yaşa gelince böyle yapmayacağım demişti, çünkü kendisine öyle davranıldığı için dertliydi. Ben de dedim ki, bunu şu andaki kafa yapın ile söylüyorsun o yaşa geldiğinde belki sen de aynı düşünce tarzına sahip olacaksın. Bu çok korkunç bir şey. Görüntü olarak yaşlanmaktan ziyade fikren yaşlanmak, olmadık şeylere takılmak, tuhaf alışkanlıklar geliştirmek gözümü korkutuyor. Bugün Kafka'nın Dava adlı kitabından bir alıntıya denk geldim. Bay K idama giderken aklından şu cümle geçiyordu: "Şimdi yapabileceğim tek şey ayırt edebilen aklımı sonuna kadar koruyabilmek." Tam da buydu söylemek istediğim. Ayırt edebilen aklımızı son ana kadar koruyabilmek. Yaşlanmak ve bir nevi Saadettin Ökten olmak :) 


Yorumlar