Ana içeriğe atla

Yas

"Eee..." derdi Hüsrev Bey mazerete binaen; "yası tutabilmek için hayatta kalmak gerek..." Bu cümleyi Sibel Eraslan'ın Canfeda Hz. Fatıma kitabından aldım. Kıtabı öyle yavaş okuyorum ki anlatamam, okumaya niyet ettiğimde bir iki günde bitirim demiştim oysa.  Deprem oldu ve birden hayat değişti. Aynalar Koridorunda Aşk kitabına başladığımda da böyle olmuştu. Tam o gün annem öldü, zaten yetimdim öksüz kaldım. Elimde aylarca o kitapla dolaştım. Gün geldi bir cümle okudum, gün geldi sadece bir kelimeyi düşündüm, bazen okumadım ama yine de kitabı hep yanımda taşıdım. Mustafa Ulusoy'un kalemi benim için iyi bir yas eşlikçisi oldu. Satır aralarına izlerimi bıraka bıraka ilerledim. Şimdi Sibel Eraslan ile yürüyorum, günlerdir ancak yirmi dördüncü sayfaya gelebildim. Yası tutabilmek için ayakta kalmaya çalışarak...

Yorumlar