Ana içeriğe atla

Deniz

Ömrüm bu ilçede yani denizin kenarında geçtiği halde yüzme bilmiyorum. Annem coşkun akan sudan korkardı. Anneannemler Türkiye'ye geldiklerinde kendilerine çeşitli yerler gösterilmiş, deniz kenarını istememiş dağların arasına yerleşmişler diye anlatılırdı. Babaannemin de bir denize düşüp boğulma tehlikesi geçirme hikayesi var. Denizle aramın iyi olmaması için nesiller arası genetik aktarım tam yani 🤪


Çocukken mahalleden denize gidenler olurdu ama bizim pek gittiğimizi hatırlamıyorum, tek bir sefer kalmış aklımda. Büyüyünce de tesettüre riayet kaygısı ile denizle hiç işimiz olmadı. 


İnsan çocuğu olunca hayatı tekrar başa sarıyor. Onunla birlikte yaşama dahil olmak için her şeye  sıfırdan başka bir gözle bakmaya başlıyor. Havadan, sudan, güneşten, denizden usulünce nasiplenmenin yolunu arıyor.

Pazardan bir kumaş almıştım haşır huşur üste yapışmayacak, su tutmayacak, rengi de dikkat çekmeyecek mat bir kahve. Engin Noyan'ın suda durmayı anlattığı bir videosu vardı. Bizim camiada popüler olduğu zamanlar. Mübarek onu da anlatmış 😀  ama nasıl güzel anlatıyor herkesin suda rahatlıkta batmadan durabileceğini. Bana bir cesaret geldi görmeyin. Videoyu izledim ertesi gün kalktım o pazardan aldığım kumaştan harıl harıl bir alt üst deniz kıyafeti diktim. Aynı gün içerinde doğru denize gittim ve iskeleden kendimi balıklama attım 😅 Merdivene yakın bir yere atlamaya dikkat ettim tabii ki de. 


Sonra yıllarca sadece gözlükleri takıp nefesim bitene kadar dalıp denizi seyrettim. Öyle suda dümdüz durmak bile çok keyifli. Burası yaz boyu hep dalgalı. Eylülde deniz sakinleşiyor, güneşin yakıcılığı azalıyor ve yazlıkçılar da gidince iyice tadından yenmez oluyor. Bu son demleri kaçırmamak lazım çünkü sonra bir günde kış geliveriyor gerçekten. Aaa daha dün denize girdim hava ne ara bu kadar sertleşti diye şaşırıp kalıyor insan. 
Yalnız o nefesi tutmalar sonra başıma dert oldu. Kur'an okurken yanlış şekilde ezberlenen yerleri düzeltmeye çalışmak gibi bir türlü mahreci düzeltemiyorum, nefesi kontrollü bir şekilde bırakmayı unutup sürekli tutuyorum :) bu da bisikletin vitesi gibi yani :)

(görseller pansiyonun mutfağından 🤪)

Yorumlar